Sunday 10 September 2017

Ets Trading System


Följ TheTickTrader ETS Blog via RSS iTunes Podcast ETS YouTube Channel ETS Facebook Page. Jag har varit en daghandlare i över 15 år 2007 kom jag först online och sålde min Tick Trader Day Trading Course Det var en sådan framgång att vi var tvungna att begränsa Antalet studenter och slutar slutligen sin försäljning till allmänheten under 2012. Power Trading System är den sista kursen som du någonsin kommer att köpa, och den bästa dagskursutbildningen du någonsin kommer att få. ETS Power Trading System. We är glada att Introducera det nya ETS Power Trading System som förts till dig av David Marsh, grundare av Traders Education och Tick Trader Course. ETS Power Trading System är en handelsmetodik som är utformad för att handla flera kontrakt och två eller flera marknader för potentiella vinster från 100 - 750 per kontrakt per dag. ETS Power Trading System har faktiskt några komponenter i det ursprungliga Tick Trader-systemet och alla avancerade tekniker som lärde sig till tidigare Tick Trader-studenter - det bästa av båda världarna. ET S Power Trading System kommer att erbjudas i olika format för att matcha studentens framsteg, önskemål och scheman. Kursen kommer alltid att vara online med videoinnehåll. Studenten ska planera på 2 till 4 veckors övning innan man genomför ett av dessa alternativ. Med David Marsh och personal som hålls ungefär var 6: e vecka. I en levande klassrumsmiljö med David och hans toppinstruktörer. En-i-ett med David i Jacksonville, FL - endast tillgänglig för ett fåtal. Två nya program finns tillgängliga Som förbättringar till ETS Power Trading System. Avancerad PTS-indikator som avbildar Power Trade Set-ups. Advanced PTS Trader - som automatiserar handeln med dessa nya setups. Kontrollera vår ETS Blog för dagliga tradingresultat. Om du vill att vi Hålla dig uppdaterad med mer information när den utvecklas, var god fyll i detta formulär. Emini Trading Ordlista Wall Street Journal Online Chicago Mercantile Exchange Standard Dålig s Sekretesspolicy Kontakt Site Map Copyright 2007 - Traders Education LLC Tick Trader Day Trading Course Patentpending Small Business Website Design av Xisle Graphix. DISCLAIMER Futures och options trading innebär stor risk för förlust och är inte lämplig för alla investerare Värderingen av terminer och optioner kan fluktuera och, som en Resultatet kan kunderna förlora mer än sin ursprungliga investering. Effekten av säsongs - och geopolitiska händelser är redan inräknad till marknadspriser. Den höga hävda karaktären av terminshandel innebär att små marknadsrörelser kommer att ha stor inverkan på ditt handelskonto och det kan fungera mot dig Vilket leder till stora förluster eller kan fungera för dig vilket leder till stora vinster Om marknaden rör sig mot dig kan du uppnå en total förlust som är större än det belopp som du har deponerat i ditt konto. Du ansvarar för alla risker och ekonomiska resurser du använder Och för det valda handelssystemet bör du inte delta i handel om du inte helt förstår arten av de transaktioner du går in på In i och omfattningen av din exponering för förlust Om du inte fullt ut förstår dessa risker måste du söka oberoende råd från din finansiella rådgivare. Alla handelsstrategier används på egen risk. Denna programvara bör inte åberopas som råd eller tolkas som rekommendationer av Någon form Det är ditt ansvar att bekräfta och bestämma vilka branscher att göra handel endast med riskkapital som handlar om pengar som om de förloras inte kommer att påverka din livsstil och din förmåga att uppfylla dina ekonomiska skyldigheter. Av framtida prestationer. Under inga omständigheter ska innehållet i denna korrespondens tolkas som ett uttryckligt eller underförstått löfte, garanti eller implikation från Traders Education LLC som du kommer att tjäna eller att förluster kan eller kommer att begränsas på något sätt som helst Traders Education LLC är inte Ansvarig för eventuella förluster som uppkommit till följd av att använda någon av våra handelsstrategier och programvara. AutoTrader ska aldrig lämnas obevakad På grund av risken för händelser utanför din kontroll, till exempel dator eller datafel, strömavbrott, positionsfel och nätverksproblem. Förlustbegränsande strategier som stop-loss-order kan inte vara effektiva eftersom marknadsförhållanden eller tekniska problem kan göra det Omöjligt att genomföra sådana order På samma sätt kan strategier som använder kombinationer av optioner och eller framtidspositioner som spridning eller övergripande handel vara lika riskabla som enkla långa och korta positioner. Informationen som tillhandahålls i denna korrespondens är endast avsedd för informationsändamål och erhålls från källor som tros Att vara tillförlitlig Information är på ingen sätt garanterad Ingen garanti för något slag är underförstådd eller möjligt när prognoser för framtida förhållanden försök. Kör av Ninja Trader Dölj denna Box. ETS Breakout Pullback. För användning i samband med vår Proprietary ProV3 Indicator. Är du Ser till dag handel för ett liv Bli med oss ​​när vi debuterar vår senaste uppsättning, Breakout Pullback Denna uppställning, kup Ledde med vår handelsfilosofi och vår proprietära programvara eliminerar praktiskt taget den roll som känslor och disciplin eller brist på det kan spela i din handel. Föreställ dig vilken icke subjektiv och känslolös handel som kan göra för dig. Vi presenterar dig en plan och en färdplan som kommer att sätta Du är på väg till handelssucces. What s Included. One Year License till vår ProV3-indikator för användning på NinjaTrader 7 0 Platformprehensive Training Manual. Access till vår Live-inspelade Training Webinar. Ongoing teknisk support via email. BONUS Software Installation One - On-ett-coachning via GoToMeeting 30 minuter maximalt. Gud välsigne dig Idag är min första dag att handla ditt system efter en veckas pappershandel. Jag är upp 1412 50 på 6 kontrakt vid middagstid. Jag trodde alltid att dessa typer av testamente var fiktiva Jon Schmeyer, M D. Du erbjuder en briljant service och din omsorg För dina elever är bortom uppmaningen många tack för ditt system och allt ditt hårda arbete Med vänliga hälsningar, Anthony. Jag m njuter verkligen av kursen och tillämpar strategin Jag har varit pappershandel med olika strategier i ca 3 månader nu och den här är huvud och axlar över resten Jerod. Important Notices - Riskavspråk CFTC Rules 4 41 - Hypotetiska eller simulerade prestationsresultat har Vissa begränsningar, till skillnad från en verklig resultatpost, representerar inte simulerade resultat verklig handel. Eftersom handelarna inte har genomförts kan resultatet ha under-eller-över kompenserat för eventuella konsekvenser av vissa marknadsfaktorer, t. ex. Brist på likviditet Simulerade handelsprogram i allmänhet är också föremål för det faktum att de är utformade med hänsyn till eftertanke Det görs ingen uppgift att något konto kommer eller kommer sannolikt att uppnå vinst eller förluster som liknar dem som visas. Utskott, Options och Forex Valutaterminer och optioner, eller valutahandel innebär stor risk för förlust och är inte lämplig för alla investerare Värderingen av terminer, optio Ns och forex kan fluktuera och kan leda till att du förlorar mer än din ursprungliga investering. Under inga omständigheter ska innehållet i denna korrespondens tolkas som ett uttryckligt eller underförstått löfte, garanti eller följd av eller från Traders Education, LLC Och eller dess dotterbolag och dotterbolag som du kommer att dra nytta av eller förluster kan eller kommer att vara begränsade på något sätt Övergående resultat är ingen indikation på framtida resultat Information som tillhandahålls i denna korrespondens är endast avsedd för informationsändamål och erhålls från källor som tros vara pålitliga Information är på ingen sätt garanterat. Copyright ETS Power Trading System. EU: s utsläppshandel System EU ETS. EU: s emissionshandelssystem EU ETS är en hörnsten i EU: s politik för att bekämpa klimatförändringar och dess nyckelverktyg för att minska växthuset Gasutsläpp kostnadseffektivt Det är världens första stora kolmarknad och är fortfarande den största. Operatörer i 31 länder alla 28 EU-länder Es plus Island, Liechtenstein och Norway. limits utsläpp från mer än 11.000 tunga energianvändande anläggningar kraftverk industrianläggningar och flygbolag som verkar mellan dessa länder. Täcker cirka 45 av EU: s växthusgasutsläpp. Ett lock och handelssystem. EU: s ETS Arbetar på keps - och handelsprincipen. En kappa är inställd på den totala mängden vissa växthusgaser som kan avges av anläggningar som omfattas av systemet. Kepsen sänks med tiden så att totala utsläpp faller. Med kepsen får eller köper företag Utsläppsrätter som de kan handla med varandra efter behov. De kan också köpa begränsade mängder internationella krediter från emissionsbesparande projekt runt om i världen. Gränsen på det totala antalet tillgängliga utsläpp garanterar att de har ett värde. Efter varje år måste ett företag Överlåta tillräckligt med utsläppsrätter för att täcka alla sina utsläpp, annars åläggs stora böter Om ett företag minskar sina utsläpp, kan det hålla reservtilläggen för att täcka dess Framtida behov eller sälja dem till ett annat företag som saknar utsläppsrätter. Leverans ger flexibilitet som säkerställer att utsläppen skärs, där det kostar minst att göra. Ett robust kolpris bidrar också till investeringar i rena, låga koldioxidutsläpp. Viktiga funktioner i fas 3 2013-2020. EU: s system för utsläppsrätter är nu i sin tredje fas som skiljer sig avsevärt från fas 1 och 2. De viktigaste förändringarna är. En enda EU-täckande utsläppskälla på utsläpp gäller i stället för det tidigare systemet med nationella caps. Auctioning är standard Metod för fördelning av utsläppsrätter i stället för fri tilldelning och harmoniserade fördelningsregler gäller för utsläppsrätterna som fortfarande ges bort gratis. Mer sektorer och gaser inkluderade 300 miljoner kvoter som avsatts i New Entrants Reserve för att finansiera utplacering av innovativ förnybar energi och kol Infångning och lagring genom NER 300-programmet. Sektorer och gaser som omfattas. Systemet omfattar följande sektorer och gaser med fokus på utsläpp som kan mätas, rapporteras Och verifieras med hög noggrannhet. Koldioxid CO 2 från kraftvärme och värmeproduktion. Energiintensiva industrisektorer inklusive oljeraffinaderier, stålverk och produktion av järn, aluminium, metaller, cement, kalk, glas, keramik, massa, Papper, kartong, syror och bulk organisk kemikaliehaltig luftfart. Kväveoxid N 2 O från produktion av salpetersyra, adipinsyra och glyoxylsyror och glyoxalperfluorkolväten PFC från aluminiumproduktion. Participation i EU ETS är obligatorisk för företag inom dessa sektorer, men i vissa Endast vissa anläggningar över en viss storlek ingår. Säkra småinstallationer kan uteslutas om regeringar införtar finanspolitiska eller andra åtgärder som kommer att minska sina utsläpp med motsvarande belopp. I luftfartssektorn gäller till och med 2016 EU-utsläppsrätterna endast för flygningar mellan Flygplatser inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet EEA. Deliverande utsläppsminskningar. EU: s ETS har visat att pris på kol och handel med det kan fungera Utsläpp från installation Åtgärderna i ordningen faller som avsedda med cirka 5 jämfört med början av fas 3 2013, se siffror 2015. Under 2020 kommer utsläppen från de sektorer som omfattas av systemet att vara 21 lägre än 2005. Utveckla koldioxidmarknaden. EU ETS är världens första och största internationella handel med utsläppsrätter som står för drygt tre fjärdedelar av internationell handel med kol. EU: s ETS är också inspirerande för utvecklingen av handel med utsläppsrätter i andra länder och regioner. EU syftar till att koppla EU: s utsläppsrätter Med andra kompatibla system. EU: s ETS-lagstiftning. Karbonmarknadsrapporter. Revision av EU: s ETS för fas 3.Legislativ historia av direktiv 2003 87 EC. Work före kommissionens förslag till förslag till förslag från oktober 2001: s reaktion på behandlingen av förslaget i rådet Och parlamentet inklusive rådets gemensamma ståndpunkt. Öppna alla frågor. Frågor och svar på det reviderade EU: s utsläppshandelssystem december 2008. Vad är syftet med utsläppshandeln. Syftet med EU: s utsläppshandelssystem EU: s emissionshandelsavtal är att hjälpa EU: s medlemsstater att uppnå sina åtaganden att begränsa eller minska utsläppen av växthusgaser på ett kostnadseffektivt sätt. Att låta deltagande företag köpa eller sälja utsläppsrätter innebär att utsläppsminskningar kan uppnås åtminstone kostnad. EU ETS är hörnstenen i EU: s strategi för att bekämpa klimatförändringar. Det är det första internationella handelssystemet för koldioxidutsläpp i världen och har varit i drift sedan 2005. Från och med den 1 januari 2008 gäller det inte bara de 27 EU-medlemsstaterna , Men också till de övriga tre medlemmarna av Europeiska ekonomiska samarbetsområdet Norge, Island och Liechtenstein. Det omfattar för närvarande över 10 000 anläggningar inom energi - och industrisektorerna som tillsammans står för nästan hälften av EU: s utsläpp av CO2 och 40 av dess Totala utsläpp av växthusgaser Ett ändringsförslag till EU: s emissionshandelsdirektiv som godkändes i juli 2008 kommer att medföra luftfartssektorn i systemet från 2012. Hur hanterar utsläppshandeln w Ork. The EU ETS är ett lock och handelssystem, det vill säga det lockar den övergripande utsläppsgränsen men tillåter inom ramen för denna deltagare i systemet att köpa och sälja utsläppsrätter som de behöver. Dessa utsläpp är den gemensamma handelsvalutan I hjärtat av systemet Ett tillägg ger innehavaren rätt att avge ett ton CO2 eller motsvarande mängd annan växthusgas. Capen på det totala antalet utsläppsrätter skapar knapphet på marknaden. Under den första och andra handelsperioden under Systemet hade medlemsstaterna att utarbeta nationella handlingsplaner som fastställer deras totala utsläppsnivå för utsläpp av utsläppsrätter och hur många utsläppsrätter varje anläggning i deras land mottar. Vid slutet av varje år måste anläggningar överlämna utsläppsrätter som motsvarar deras utsläpp. Företagen som behåller sina Utsläpp under nivån på deras utsläppsrätter kan sälja sina överskjutande utsläppsrätter. De står inför svårigheter att hålla sina utsläpp i linje med deras utsläppsrätter Ea val mellan att vidta åtgärder för att minska sina egna utsläpp, till exempel investera i mer effektiv teknik eller använda mindre koldioxidintensiva energikällor eller köpa de extra utsläpp som de behöver på marknaden, eller en kombination av de två sådana valen kommer sannolikt att bestämmas av Relativa kostnader På så sätt minskar utsläppen varhelst det är mest kostnadseffektivt att göra. Hur länge har EU ETS varit i drift. EU: s ETS lanserades den 1 januari 2005 Den första handelsperioden löpte i tre år till slutet av 2007 och var en inlärning genom att göra fas för att förbereda sig för den avgörande andra handelsperioden Den andra handelsperioden började den 1 januari 2008 och löper i fem år fram till slutet av 2012 Betydelsen av den andra handelsperioden beror på att den sammanfaller med Den första åtagandeperioden för Kyotoprotokollet, under vilken EU och andra industriländer måste uppfylla sina mål för att begränsa eller minska utsläppen av växthusgaser. För den andra handelsperioden EU ET S-utsläppen har begränsats till cirka 6 5 under 2005 års nivåer för att säkerställa att EU som helhet och medlemsstaterna individuellt levererar sina Kyoto-åtaganden. Vilka är de viktigaste lärdomarna av erfarenheten hittills. EU: s ETS har satt en Pris på kol och visat att handel med utsläpp av växthusgaser Den första handelsperioden har framgångsrikt etablerat fri handel med utsläppsrätter i hela EU, infört den nödvändiga infrastrukturen och utvecklat en dynamisk kolmarknad. På grund av överdriven fördelning av utsläppsrätter i vissa medlemsstater och vissa sektorer beror främst på att man är beroende av utsläppsprognoser innan verifierade utsläppsuppgifter blev tillgängliga under EU: s utsläppsrätter. När offentliggörandet av verifierade utsläppsdata för 2005 lyfte fram denna överallokering, reagerade marknaden Som förväntas genom att sänka marknadspriset på utsläppsrätter. Tillgången till verifierade utsläppsdata har gjort det möjligt för kommittén att Ssion för att säkerställa att kapaciteten på nationella anslag under andra fasen sätts på en nivå som leder till reala utsläppsminskningar. Utöver att behovet av verifierade uppgifter har underlättats har erfarenheten hittills visat att större harmonisering inom EU: s system för utsläppsrätter är absolut nödvändigt för att säkerställa att EU uppnår sina utsläppsminskningsmål åtminstone kostnad och med minimala konkurrenssnedvridningar. Behovet av mer harmonisering är tydlig med hänsyn till hur kappan på de totala utsläppsrätterna fastställs. De två första handelsperioderna visar också att väldigt olika nationella metoder för fördelning av utsläppsrätter Till installationer hotar rättvis konkurrens på den inre marknaden Dessutom behövs större harmonisering, förtydligande och förfining med avseende på systemets omfattning, tillgången till krediter från utsläppsminskningsprojekt utanför EU, villkoren för att koppla EU: s utsläppsrätter till utsläpp Handelssystem på annat håll och övervaknings-, verifierings - och rapporteringskrav Vid är de viktigaste förändringarna i EU: s emissionshandelsavtal och från och med då kommer de att tillämpas. De överenskomna konstruktionsförändringarna gäller från och med den tredje handelsperioden, dvs. januari 2013. Förberedande arbete kommer att inledas omedelbart, men gällande regler ändras inte till januari 2013 För att säkerställa att lagstadgad stabilitet upprätthålls. EU: s ETS i den tredje perioden kommer att vara ett mer effektivt, mer harmoniserat och rättvisare system. Ökad effektivitet uppnås genom en längre handelsperiod 8 år istället för 5 år, en robust och årlig minskning Utsläppstak 21 minskning 2020 jämfört med 2005 och en avsevärd ökning av auktionsvolymen från mindre än 4 i fas 2 till mer än hälften i fas 3.Mer harmonisering har avtalats på många områden, bland annat med avseende på kapaciteten Ett EU-täckande lock i stället för de nationella kepsarna i fas 1 och 2 och reglerna för övergångsfri tilldelning. Systemets rättvisa har ökat avsevärt genom övergången till EU-fri fördelning Regleringssystem för industrianläggningar och införandet av en omfördelningsmekanism som ger nya medlemsstater möjlighet att auktionera fler utsläppsrätter. Hur jämför den slutliga texten med kommissionens ursprungliga förslag. De klimat - och energimål som överenskommits vid Europeiska rådets vårmöte 2007 har upprätthållits Och den övergripande arkitekturen i kommissionens förslag om EU: s system för utsläppsrätter är fortfarande intakt. Det vill säga att det kommer att finnas ett EU-täckande lock på antalet utsläppsrätter och detta lock kommer att minska årligen längs en linjär trendlinje som kommer att fortsätta bortom Slutet av den tredje handelsperioden 2013-2020 Huvudskillnaden jämfört med förslaget är att auktionering av utsläppsrätter kommer att fasas in långsammare. Vilka är de viktigaste förändringarna jämfört med kommissionens förslag. Sammanfattningsvis är de viktigaste förändringarna som har Har gjorts till förslaget är följande: Vissa medlemsstater får frivilligt och tillfälligt undantag från regeln att inga utsläppsrätter ska fördelas Ted gratis till elproducenter från och med 2013 Detta alternativ att avvika är tillgängligt för medlemsstater som uppfyller vissa villkor för anslutningen av deras elnät, andel av ett enda fossilt bränsle i elproduktion och BNP-capita i förhållande till EU -27-genomsnittet Dessutom kan mängden gratis utsläppsrätter som en medlemsstat tilldelar kraftverk begränsas till 70 koldioxidutsläpp av relevanta anläggningar i fas 1 och sänks därefter under åren. Dessutom kan fria fördelningar i fas 3 endast ges Till kraftverk som är i drift eller under uppbyggnad senast slutet av 2008 Se svar på fråga 15 nedan. Det kommer att finnas mer detaljer i direktivet om kriterier som ska användas för att bestämma sektorer eller delsektorer som anses vara utsatta för en betydande Risk för koldioxidläckage och ett tidigare datum för offentliggörande av kommissionens lista över sådana sektorer 31 december 2009 Vidare, med förbehåll för granskning när en tillfredsställande praktikant Ationalavtal har uppnåtts. Installationer i alla exponerade industrier kommer att få 100 gratis utsläpp i den utsträckning de använder den mest effektiva tekniken. Den fria allokeringen till industrin är begränsad till andelen utsläpp av dessa industrier i de totala utsläppen 2005-2007. Det totala antalet Utsläppsrätter som tilldelas gratis till anläggningar inom industrisektorerna kommer att minska årligen i linje med minskningen av utsläppstaket. Medlemsstaterna kan också kompensera vissa installationer för CO 2 - kostnader som överförs i elpriserna om CO 2 - kostnaderna annars skulle kunna exponera dem för risken Av koldioxidläckage Kommissionen har förbundit sig att ändra gemenskapens riktlinjer för statligt stöd för miljöskydd i detta hänseende Se svar på fråga 15 nedan. Nivån på auktionering av utsläppsrätter för icke-exponerade industrier kommer att öka på linjärt sätt som föreslagits av kommissionen , Men snarare än att nå 100 år 2020 kommer det att nå 70, med sikte på att nå 100 år 2027. Som förutses I kommissionens förslag kommer 10 av utsläppsrätterna för auktionering att omfördelas från medlemsstater med hög inkomst per capita till dem med låg inkomst per capita för att stärka den senare ekonomiska kapaciteten att investera i klimatvänlig teknik. En bestämmelse har gjorts Läggas till för en annan omfördelningsmekanism med 2 av auktionerade utsläppsrätter för att ta hänsyn till medlemsstater som 2005 hade uppnått en minskning av minst 20 utsläpp av växthusgaser jämfört med referensåret enligt Kyotoprotokollet. Andelen av auktionsintäkter som medlemsstaterna Rekommenderas att användas för att bekämpa och anpassa sig till klimatförändringar, huvudsakligen inom EU, men även i utvecklingsländer höjs från 20 till 50. Texten ger upphov till den föreslagna tillåtna nivån för användning av JI CDM-krediter i 20 scenario för befintliga operatörer som fick de lägsta budgetarna att importera och använda sådana krediter i förhållande till tilldelningar och tillgång till krediter under perioden 2008-2020 12 Nya sektorer, nya aktörer under perioderna 2013-2020 och 2008-2012 kommer också att kunna använda krediter Den totala summan av krediter som kan användas kommer dock inte att överstiga 50 av minskningen mellan 2008 och 2020 Baserat på en strängare Utsläppsminskning i samband med ett tillfredsställande internationellt avtal kan kommissionen tillåta ytterligare tillgång till CER och ERU för operatörer i gemenskapssystemet Se svar på fråga 20 nedan. Förskott från auktionering av 300 miljoner utsläppsrätter från reserven för nya aktörer kommer att användas till Stödja upp till 12 demonstrationsprojekt för koldioxidupptagning och lagring och demonstrera innovativ teknik för förnybar energi Ett antal villkor är knutna till denna finansieringsmekanism Se svar på fråga 30 nedan. Möjligheten att välja bort små förbränningsanläggningar under förutsättning att de är föremål för likvärdiga åtgärder Har utvidgats till att täcka alla små anläggningar oavsett aktivitet, har utsläppströskeln ökats från 1 0,000 till 25 000 ton koldioxid per år och kapacitetsgränsen som förbränningsanläggningar måste uppfylla har dessutom ökats från 25 MW till 35 MW. Med dessa ökade tröskelvärden blir andelen täckta utsläpp som potentiellt kan uteslutas från emissionshandelssystemet Betydande och följaktligen har en bestämmelse lagts till för att möjliggöra en motsvarande minskning av EU-täckningen på utsläppsrätter. Om det fortfarande finns nationella tilldelningsplaner NAPs. No I sina nationella handlingsplaner för första 2005-2007 och andra handel 2008-2012 Perioder bestämde medlemsstaterna den totala kvantiteten utsläppsrätter som skulle utfärdas och hur dessa skulle tilldelas de berörda anläggningarna. Detta tillvägagångssätt har genererat betydande skillnader i fördelningsregler som skapar incitament för varje medlemsstat att gynna sin egen industri och har Ledde till stor komplexitet. Från och med den tredje handelsperioden kommer det att finnas en gemensam EU-täckning och utsläppsrätter kommer att fördelas utifrån Harmoniserade regler Nationella fördelningsplaner kommer därför inte att behövas längre. Hur kommer utsläppstaket i fas 3 att fastställas. Reglerna för beräkning av EU-täckande cap är följande. Från 2013 kommer det totala antalet utsläppsrätter att minska årligen i en Linjärt sätt Utgångspunkten för denna rad är den genomsnittliga totala kvantiteten utsläppsrätter fas 2 cap som ska utfärdas av medlemsstaterna för perioden 2008-12, justerat för att återspegla systemets bredda räckvidd från och med 2013 samt alla små installationer som medlemmen Staterna har valt att utesluta Den linjära faktorn med vilken årsbeloppet ska minska är 1 74 i förhållande till fas 2-cap. Utgångspunkten för bestämning av den linjära faktorn på 1 74 är den 20 totala minskningen av växthusgaser jämfört med 1990, vilket Motsvarar en 14-minskning jämfört med 2005 Emellertid krävs en större minskning av EU ETS eftersom det är billigare att minska utsläppen i ETS-sektorerna Divisionen som minimerar den totala reduktionen c Ost uppgår till en minskning av utsläppen i EU: s utsläppsrätter från utsläppsräntan jämfört med 2005 år 2020. En minskning på cirka 10 jämfört med 2005 för de sektorer som inte omfattas av EU: s system för utsläppsrätter. Den 21 minskningen 2020 resulterar i en utsläppsränta i 2020 Högst 1720 miljoner utsläppsrätter och innebär en genomsnittlig fas 3 cap 2013-2020 om cirka 1846 miljoner utsläppsrätter och en minskning med 11 jämfört med fas 2-cap. Alla absoluta siffror motsvarar täckningen vid början av den andra handelsperioden Och därför tar inte hänsyn till luftfarten som kommer att läggas till 2012 och andra sektorer som kommer att läggas till i fas 3. Slutsiffrorna för de årliga utsläppstakarna i fas 3 kommer att fastställas och offentliggöras av kommissionen senast den 30 september 2010 . Hur kommer utsläppstaket bortom fas 3 att bestämmas. Den linjära faktor på 1 74 som användes för att bestämma fas 3-locket kommer fortsättningsvis att gälla efter slutet av handelsperioden 2020 och kommer att bestämma capen för den fjärde handelsperioden 2021 till 2028 och därefter Det kan revideras senast 2025 Faktum är att betydande utsläppsminskningar på 60-80 jämfört med 1990 kommer att vara nödvändiga senast 2050 för att nå det strategiska målet att begränsa den globala genomsnittliga temperaturhöjningen till inte mer än 2 C ovan före Industriella nivåer. Ett EU-täckande utsläppsrätter på utsläppsrätter kommer att fastställas för varje enskilt år. Detta kommer att minska flexibiliteten för de berörda installationerna. Inte flexibiliteten för installationerna kommer alls inte att reduceras. Under några år ska utsläppsrätterna som auktioneras och distribueras Måste utfärdas av de behöriga myndigheterna senast den 28 februari. Den sista dagen för operatörerna att lämna in utsläppsrätter är den 30 april året efter det år då utsläppen ägde rum. Således får operatörerna kvitton för det aktuella året innan de måste lämna in utsläppsrätter för att täcka Deras utsläpp för föregående år Ersättningar fortsätter att vara giltiga under hela handelsperioden och eventuella överskottsersättningar kan nu bankas för användning i subsequen T handelsperioder I detta avseende kommer inget att förändras. Systemet kommer att förbli baserat på handelsperioder, men den tredje handelsperioden kommer att ligga åtta år, från 2013 till 2020, i motsats till fem år för andra fasen 2008-2012. För Andra handelsperioden Medlemsstaterna beslutade generellt att fördela lika stora mängder utsläppsrätter för varje år. Den linjära minskningen varje år från 2013 kommer bättre att motsvara de förväntade utsläppstrenderna under perioden. Vad är de preliminära årliga utsläppsnivåerna för år 2013 till 2020. De preliminära årliga cap-siffrorna är följande. Dessa siffror är baserade på ETS: s tillämpningsområde som gäller i fas 2 2008-2012 och kommissionens beslut om de nationella fördelningsplanerna för fas 2, som uppgår till 2083 miljoner ton. Dessa siffror kommer att Justeras av flera skäl För det första kommer anpassningen att göras för att ta hänsyn till utvidgningarna av räckvidd i fas 2, förutsatt att medlemsstaterna underbygger och verifierar deras utsläpp För det andra kommer anpassningen att göras med avseende på ytterligare förlängningar av ETS: s räckvidd under den tredje handelsperioden. För det tredje kommer eventuella opt-out av små anläggningar att leda till en motsvarande minskning av locket. För det fjärde gör siffrorna Inte ta hänsyn till införandet av luftfart eller utsläpp från Norge, Island och Liechtenstein. Om utsläppsrätter fortfarande tilldelas gratis. Dina industrianläggningar kommer att få övergångsfri tilldelning och i de medlemsstater som är berättigade till frivilligt undantag, kraftverk Får, om medlemsstaten så beslutar, också få gratis ersättning. Det beräknas att minst hälften av de tillgängliga utsläppsrätterna från och med 2013 kommer att auktioneras. Även om majoriteten av utsläppsrätterna har tilldelats kostnadsfritt till anläggningar under första och andra Handelsperioder, föreslog kommissionen att auktionering av utsläppsrätter skulle bli grundprincipen för tilldelning. Detta beror på att auktionering b Est säkerställer systemets effektivitet, öppenhet och enkelhet och skapar det största incitamentet för investeringar i en koldioxidsnål ekonomi. Det överensstämmer bäst med principen att förorenaren betalar och undviker att ge slöseri till vissa sektorer som har gått över den nominella kostnaden för utsläppsrätter till Deras kunder trots att de erhålls gratis. Hur kommer utsläppsrätter utdelas gratis. Den 31 december 2010 kommer kommissionen att anta EU-omfattande regler som kommer att utvecklas under ett kommittéförfarande. Kommittéer Dessa regler kommer att helt harmonisera anslagen och därigenom alla företag Över hela EU med samma eller liknande aktiviteter kommer att omfattas av samma regler. Reglerna kommer så långt som möjligt att säkerställa att fördelningen främjar koldränte teknik. De antagna reglerna föreskriver att i så stor utsträckning som möjligt ska anslagen grundas på so - Kallade riktmärken, ega antal utsläppsrätter per kvantitet historisk produktion Sådana regler belönar operatörer som har tagit tidiga åtgärder till rött Uce växthusgaser, bättre reflekterar principen att förorenaren betalar och ger starkare incitament att minska utsläppen eftersom anslagen inte längre skulle bero på historiska utsläpp. Alla anslag ska fastställas före början av den tredje handelsperioden och inga efterhandsjusteringar kommer att tillåtas. Vilja installationer kommer att få gratis tilldelningar och som inte kommer Hur kommer negativa effekter på konkurrenskraften att undvikas. Med tanke på deras förmåga att klara de ökade kostnaderna för utsläppsrätter är full auktionering regeln från och med 2013 för elproducenter. Medlemsstaterna who fulfil certain conditions relating to their interconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants The auctioning rate in 2013 is to be at least 30 in relation to emissions in the first period and has to increase progres sively to 100 no later than 2020 If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation. In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2013, with Member States agreeing to start at 20 auctioning in 2013, increasing to 70 auctioning in 2020 with a view to reaching 100 in 2027 However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk of carbon leakage This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009 To do this, the Commission will assess inter alia whet her the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5 and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10 If the result for either of these criteria exceeds 30 , the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage Installations in these sectors would receive 100 of their share in the annually declining total quantity of allowances for free The share of these industries emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.CO 2 costs passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state a id for environmental protection in this respect. Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible Therefore, by 30 June 2010, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been concluded The report will be accompanied by any proposals considered appropriate These could potentially include maintaining or adjusting the proportion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS. Who will organise the auctions and how will they be carried out. Member States will be responsible for ensuring that the allowances given to them are aucti oned Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latter It is still the case that 10 of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2 to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20 in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol Nine Member States benefit from this provision. Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions By 30 June 2010, the Commission will adopt a Regulation through the comitology procedure that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market. How many allowances will each Member State auction and how is this amount determined. All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned A total of 88 of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State s share of historic emissions under the EU ETS For purposes of solidarity and growth, 12 of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol. Which sectors and gases are covered as of 2013.The ETS covers installations performing specified activities Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide. As from 2013, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other indust rial sectors already covered. As of 2012, aviation will also be included in the EU ETS. Will small installations be excluded from the scope. A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion As from 2013, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions. How many emission credits from third countries will be allowed. Fo r the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020 For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1 6 billion credits over the period 2008-2020 In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period New sectors and new entrants in t he third trading period will have a guaranteed minimum access of 4 5 of their verified emissions during the period 2013-2020 For the aviation sector, the minimum access will be 1 5 The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol s Joint Implementation JI mechanism covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol or Clean Development Mechanism CDM for projects undertaken in developing countries Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units ERUs while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions CERs. On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020 Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types Such a quality control mechanism is needed to as sure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligibl e for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests. No Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry LULUCF projects which absorb carbon from the atmosphere It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons. LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from insta llations currently covered by the system This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductio ns in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS. Yes Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances won t fall sharply during the third trading period. A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind availability of renewable energy and temperature demand for heating and cooling etc A degree of uncertainty is inevitable for such factors The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems. Yes One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ra tified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity such as a state or group of states under a federal system which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work. Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reportin g and verification requirements. The Commission will adopt a new Regulation through the comitology procedure by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market. Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 new entrants The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture a nd storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council. The European Parliament s Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007 This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances i e 45 million allowances available for this purpose The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS. When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.What are the next steps. Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009 This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012.The Commission has already started the work on implementation For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is on going list of sectors due end 2009 Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning due by June 2010 , the harmonised allocation rules due end 2010 and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers due end 2011.

No comments:

Post a Comment